X
تبلیغات
موسسه آموزش عالی بینالود مشهد - معاونت اداری و مالی

موسسه آموزش عالی بینالود مشهد

معاونت اداری و مالی

واحدهای تابعه معاونت اداری و مالی

  1. مدیریت امور مالی

  2. مدیریت امور عمومی

  3. مدیریت امور اداری 

مدیریت امور مالی

وظایف :

  • انجام کلیه امور مالی دانشگاه با حفظ رعایت مقررات و قوانین مربوط

  • وصول اعتبارات دانشگاه

  • نگهداری و تنظیم دفاتر اعتبارات و تعهدات و حساب اموال دانشگاه

  • نگهداری و تنظیم دفاتر حسابهای دریافتی و پرداختی دانشگاه

  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات طبق مقررات مربوطه

  • تهیه و تنظیم گزارشهای مالی و ارائه آن به رئیس دانشگاه و مقامات ذیصلاح

  • همکاری با واحدهای ذیربط در تنظیم بودجه سالانه

 ادارات تابعه مدیریت امور مالی

اداره رسیدگی به اسناد

وظایف :

  • انجام اعمال ممیزی به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی منظم در امور مالی دانشگاه

  • رسیدگی به مدارک وصول درآمد واحدهای انتفاعی دانشگاه و بررسی اسناد و مدارک هزینه پس از پرداخت وجه

  • تطبیق اسناد هزینه ها با بودجه مصوب

  • رسیدگی به حسابهای پیش پرداختها و هزینه های انتقالی و موجودی انبارها و همچنین اموال دانشگاه

  • گزارش تخلفات احتمالی به مراجع ذیربط و ارائه نظرات اصلاحی در موارد لزوم

اداره دریافت و پرداخت

وظایف :

  • وصول درآمدهای دانشگاه و نگهداری دفتر بانک و ثبت و تنظیم آن

  • نگهداری و ثبت دفاتر تنخواه گردان

  • صدور چک و حواله نقدی

  • تنظیم لیست حقوق و مزایای کارکنان و تنظیم لیست برگشتیهای حقوق

  • صدور برگه های محاسباتی و اسناد هزینه و پیش پرداخت

  • نگهداری و ثبت صدور برگه و پیش پرداختها

  • تنظیم اسناد فوق العاده مزایا و خدمات و سایر هزینه ها

اداره تعهدات و اعتبارات

وظایف :

  • تنظیم درخواست بر پایه اعتبارات موجود و تهیه و صدور حواله اعتبارات

  • نگهداری حساب اعتبارات مصوب

  • نگهداری بودجه اسمی و تفصیلی دانشگاه برحسب اعتبار مصوب و واحد استفاده کننده

  • تعهدات اسناد حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه و سایر اسناد هزینه

  • تهیه گزارش در مورد جمع ارقام متعهد و هزینه قطعی و مانده اعتبارات واحدها

اداره دفترداری و تنظیم حسابها

وظایف :

  • تنظیم و نگهداری حسابهای مؤسسه

  • نگهداری و ثبت دفتر روزنامه کل و دفاتر معین و کنترل دفاتر معین از طریق حسابهای دفتر کل

  • تهیه و تنظیم آمار مربوط به هزینه ها به تفکیک مواد و برنامه عملیات

اداره اموال

وظایف :

  • کنترل اموال کلیه واحدها به روش نوین و نگهداری حساب اموال با مشخصات کامل

  • انجام محاسبات آماری به منظور تعیین موجودی تشخیص ضرورت خرید کالاهای مورد پیشنهاد واحدها

مدیریت امور عمومی

وظایف :

  • انجام کلیه امور مربوط به تنظیف و حفظ حراست ساختمانها و تأسیسات

  • سرپرستی خدمتکاران و نگهبانان و تعیین محل خدمت آنان

  • اداره امور وسائط نقلیه و تدارکات دانشگاه

  • تنظیم برنامه کار واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های آنها



ادارات تابعه مدیریت عمومی

اداره انتظامات

وظایف :

  • برقراری انتظامات و حفاظت از ساختمانها و اموال باتوجه به دستورالعملهای مربوط

  • تنظیم برنامه کار نگهبانان در ساعات مختلف و ارائه خدمات لازم در مواقع اضطراری

اداره خدمات

وظایف :

  • انجام نظافت روزانه و گاه گاهی ساختمانها و اثاثیه و نظارت و سرپرستی و تنظیم برنامه کار نظافتچیها و خدمتگزاران

  • اداره امور نقلیه و سرویس ایاب و ذهاب و تنظیم برنامه کار رانندگی واحدهای مرکزی

اداره تدارکات

وظایف :

  • پیش بینی احتیاجات دانشگاه از نظر وسائل و ملزومات اداری و فنی و تعیین هزینه آنها

  • تهیه مایحتاج واحدها با درنظر گرفتن اعتبارات مصوب و تنظیم اسناد مربوط با رعایت مقررات مالی

مدیریت امور اداری

وظایف :

  • اجرای قوانین و آئین نامه های استخدامی و پیش بینی کادر اداری و فنی مورد نیاز دانشگاه

  • اداره امور استخدامی طبق مقررات و آئین نامه های مربوطه و مشارکت در تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی دانشگاه

  • تهیه و ارائه برنامه های رفاهی کارکنان و نظارت برحسن اجرای آن

  • ارائه نظرات اصلاحی در زمینه امور اداری به مقامات ذیربط

  • نظارت بر عملیات در واحدهای تابعه و راهنمایی آنها و کوشش در حل مشکلات موجود و پیشبرد فعالیت های جاری


ادارات تابعه مدیریت امور اداری

اداره کارگزینی

وظایف :

  • اعمال و اجرای قوانین و مقررات و آئین نامه های استخدامی

  • تعبیر و تفسیر خط مشی امور پرسنلی دانشگاه و تفهیم آن به ادارات تابعه جهت اجراء

  • پیش بینی کادر اداری و فنی مورد نیاز دانشگاه

  • انجام امور استخدامی (استخدام – ترفیع – انتقال – مرخصی بازنشستگی و غیره) براساس مقررات و آئین نامه موضوعه

  • مراقبت در اجرای مقررات انضباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان

  • تهیه و تنظیم شرح شغل کارکنان غیرآموزشی همراه با شناخت صحیح و دقیق مشاغل از طریق مصاحبه با شاغلین پستهای سازمانی و کاربینی

  • اعمال نظارت در امر تخصیص پستهای ثبات سازمانی غیرآموزشی به طبقات شغلی رسته های مختلف

  • اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل با همکاری واحدهای ذیربط

  • برنامه ریزی در امر ترفیعات و تغییر گروه شغلی کارکنان غیرآموزشی

اداره رفاه کارکنان

وظایف :

  • فراهم آوردن امکانات رفاهی برای کارکنان دانشگاه درحدود مقررات و بادرنظر گرفتن امکانات فنی و مالی

  • انجام امور مربوط به بیمه و بهداشت و درمان کارکنان

  • انجام امور مربوط به صندوق قرض الحسنه و اعطای وام به اعضاء باتوجه به اولویت ها و موجودی براساس تصمیمات هیأت مدیره

  • ایجاد وسائل رفاهی و پذیرایی از مهمانان و مسئولین که جهت انجام مأموریت به مؤسسه اعزام می گردد.

دبیرخانه

وظایف :

  • دریافت و ثبت و توزیع نامه های وارده و صادره

  • توزیع دستورالعمل ها و بخشنامه ها و دعوتنامه ها بین واحدها

  • انجام امور تحریرات و بایگانی و تهیه پیش نویسهای لازم

  • ارائه خدمات مربوط به تکثیر و اوراق مورد نیاز واحدهای سازمان مرکزی

  • بررسی و نظارت بر امور ثبتی کلیه امور خرید و فروش اموال غیرمنقول و ثبت املاک دانشگاه

  • بررسی و نظارت بر اجرای قراردادها و موافقتنامه و تدوین و تنظیم آنها

  • پیگیری مسائل دانشگاه مطروحه در دادگستری و قوه قضائیه و اقامه دعاوی به مراجع ذیصلاح و انجام حل و فصل اختلافات با اشخاص حقیقی و حقوقی

مدیریت برنامه و بودجه و تشکیلات

وظایف :

  • همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه

  • جمع آوری بودجه های پیشنهاد شده توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد

  • تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده در قالب هدفها و خط مشی های دانشگاه

  •  ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و نظارت بر اجرای بودجه از طریق مراقبت در نحوه مصرف و اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها

  • ایجاد سیستم های مختلف اطاعاتی و آماری بوسیله ماشینهای محاسباتی بمنظور استفاده از آنها در نحوه سازمان دهی و برآورد نیازهای خدماتی دانشگاه

  • تهیه و تنظیم آمارهای به روز درآمده درباره فعالیت ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه واحدهای تابعه بمنظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه

  • انجام بررسی های سازمانی و برآورد نیروهای انسانی مورد نیاز

  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه دانشگاه

  • تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف

  • تعیین و تشخیص پست های سازمانی واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط

  • تماس مستمر با سازمان امور اداری و استخدامی کشور جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1 مهر1389ساعت 13:19  توسط   |